Specijalizovana turisticka agencija
vecina turistickih agencija bavi se organizovanjem turistickih putovanja i izleta, razlicitim oblicima turisticke zabave, prehranom i organizovanjem boravka turista, iznajmljivanjem vozila, camaca i drugih saobracajnih sredstava, pruzanjem usluga turistickih vodica, davanjem turistickih informacija, prodajom raznih karata, turisticke literature, prospekata, vodica, suvenira, ulaznica za sportske, kulturne i druge priredbe i si. Ipak, sve vise se oseca potreba za uzom specijalizacijom turistickih agencija, na primer za tzv. izletnickim, seoskim, ucenickim, studentskim, radnickim, zdravstvenim, sportskim, kongresnim, nautickim, praznicnim, verskim i zimsko-letnjim turizmom i si. Ovde smo elaborirali turisticku agenciju s pretezno avanturistickim aranzmanima (splavarenje, speleologija, letenje zmajevima, balonima, avionima, jedrilicama i drugim letelicama, padobranstvo, ronilastvo, planinarenje, posete ratnim podrucjima i slicni "opasni" prohtevi potencijalnih klijenata).
Seoski turizam (sezonski)
Rec je o sezonskom pruzanju usluga smestaja i ishrane u adaptiranom delu seoskog domacinstva za odmor prve kategorije. Deo seoskog domacinstva, koji je ureden za potrebe seoskog turizma, sluzi za smestaj i ishranu gostiju koji provode godisnji odmor na selu. Vlasnik seoskog domacinstva priprema i posluzuje hranu i pice i stara se o ciscenju prostorija i zameni posteljine. Izabrani primer odnosi se na seosko domacinstvo sa pet dvokrevetnih soba prve kategorije, sa pratecim prostorijama, koje se godisnje iznajmljuju 90 dana. Rentabilnost bi se mogla povecati uredenjem veceg broja spavacih soba. Prednost ima planinsko i brdsko-planinsko podrucje. Mikrolokacija zavisi od zdrave Dkoline, blizine turistickih atrakcija, kao i komunalne i drustvene infrastrukture, posebno kvalitetnih saobracajnica.
Seoski turizam (celogodisnji)
Rec je o celogodisnjem pruzanju usluga smestaja i ishrane u adaptiranom delu seoskog domacinstva za admor prve kategorije. Deo seoskog domacinstva, koji je ureden za potrebe seoskog turizma, sluzi za smestaj i ishranu gostiju koji provode godisnji odmor na selu. Vlasnik seoskog domacinstva priprema i posluzuje tiranu i pice i stara se o ciscenju prostorija i zameni posteljine. Izabrani primer odnosi se na seosko domacinstvo sa pet dvokrevetnih soba prve kategorije, s pratecim prostorijama, koje se godisnje iznajmljuju 200 dana. Profitabilnost bi se mogla povecati vecim brojem dana koriscenja. Prednost ima planinsko i brdsko-planinsko podrucje. Mikrolokacija zavisi od zdrave 3koline, blizine turistickih atrakcija, kao i komunalne i drustvene infrastrukture, posebno kvalitetnih saobracajnica.
Agencija za iznajmljivanje jedrilica i jahti
Usluge ove agencije namenjene su svim onim zaljubÂljenicima mora koji nemaju sopstveno plovilo i onima koji ga imaju, ali je usidreno u nekoj dalekoj luci, a rado bi krstarili duz obale i ostrva, i to u vreme turisticke sezone (maj - oktobar). Agencija je smestena blizu elitnijih turistickih sredista primorskog podrucja, dakle, u marinama ili drugim mestima sa mogucnoscu iznajmljivanja vezova. Uspesnost poslovanja uveliko zavisi od ostvarivanja stalne saradnje sa slicnim turistickim agencijama, kao i nautickih klubova na turistickim trzistima. Dakle, uspesnost promocije, odnosno velicina i kvalitet traznje, s jedne, a asortiman i kvalitet plovila, kao i cene usluga, s druge strane, kriticni su elementi ovog programa. U slucaju znatnijeg povecanja traznje za uslugama ove agencije, nuzno je povecanje obima programa, pri cemuje povecanje profitabilnosti srazmerno dodatnim ulaganjimajedrilice (zakupnina za nove jedrilice).
Restoran druge kategorije
Izabran je primer restorana u kome se gostima svakodnevno nude najmanje dva jelovnika (10 jela a la carte) i 10 kvalitetnih vrsta vina. Adaptira se postojeci objekat. Restoran ima trpezariju sa 50 mesta za sedenje, tocionik, kuhinju, magacin, sanitarne cvorove, ulazni pretprostor i komunikacije. Moze se podjednako smestiti u primorskim i kontinentalnim turistickim podrucjima, kao i u vecim naseljenim mestima i gradovima. Profitabilnost se moze povecati specificnom ponudom, stvaranjem sopstvenog imidza i stalnim kvalitetom usluga.
Restoran prve kategorije
Restoran je prve kategorije (****) i tokom cele godine pruza usluge ishrane i pica. Gostima se nudi 120 stolova u zatvorenom prostoru, 225 stolova na terasi i 55 stolova u ostalim prostorijama (u baru i si.). Rec je o vec uhodanom restoranu u sredistu turistickog mesta na primorju, koji zbog starosti treba temeljno adaptirati. Kvalitet poslovanja zavisi od broja i vrste turista u turistickom mestu, pa su kriticni elementi programa drzavna i politicka stabilnost u regiji i zemlji, a takode i strucnost i sposobnost preduzetnika i zaposlenog osoblja, asortiman, kvalitet i, donekle, cene usluga, kao i uspesnost promocije.
Adaptirani hotel trece kategorije
Kao primer je uzet hotel visoke B kategorije (***) s :elogodisnjim poslovanjem, koji je adaptiran. Hotel ima 55 dvokrevetnih soba, s kupatilima, odnosno 110 kreveta. Uz ostale sadrzaje notel raspolaze sa 260 -estoranskih mesta. Godisnje iskoriscenje kapaciteta znosi 80%. Pretpostavka za proveru programa je sme-staj hotela na obali, pozeljno u manjem turistickom mesni s poznatim imidzom. Mesto ili okolina treba da budu turisticki atraktivni i van glavne sezone. Osim jpste drzavne i politicke situacije, kao kriticni elementi pojavljuju se sposobnost preduzetnika, kvalitet zapoÂslenog osoblja, asortiman i kvalitet usluga i uspesnost promotivnih aktivnosti.
Jednodnevna turisticka krstarenja
Idejno resenje broda za jednodnevna turisticka krstarenja kapaciteta 120 putnika i brzine do 20 cvorova, vec je izradeno u jednom 'domacem" brodogradilistu. Brod je projektovan u skladu sa preporukama dobijenim anketiranjem turistickih preduzeca koja se bave arganizovanjem turistickih krstarenja. Makrolokacija je obalno podrucje receptivno-turistickih zemalja. Profitabilnost programa uveliko se povecava prodajom pica na brodu i pruzanjem usluga prevoza putnika van sezone. Osim toga, kao kriticni elementi pojavljuju se i asortiman, kvalitet i cene usluga, atraktivnost ruta krstarenja, kvalitet zaposlenog osoblja i uspesnost promocije.
Turisticko-etnolosko selo
Rec je o revitalizaciji napustenog primorskog i etnografsko-gradevinski zanimljivog sela u turisticko--ugostiteljske svrhe, nizom smestajnih, ugostiteljskih, zabavno-rekreativnih, trgovackih i drugih sadrzaja. Na osnovu sasvim konkretnog primera, program je elaboÂriran kao deonicko drustvo preduzetnika sa vlasnicima nekretnina. Inace, moze se realizovati na celom primorju i ostrvima s vecim brojem potpuno napustenih sela i zaseoka, ako postoji mogucnost jeftine gradnje potrebne infrastrukture (putevi, voda, struja, telefon i si.), i to na mestima gde postoje mogucnosti povoljnih aranzmana s vlasnicima neKretnina. Profitabilnost programa umnogome zavisi od mogucnosti produzenja i/ili povecanja vansezonskog poslovanja (predvideli smo 90 dana u sezoni i 90 dana rada van sezone), agencijskih veza, uspesnosti, strucnosti i kvaliteta radnika, asortimana i kvaliteta usluga, kao i uspesnosti svih promotivnih aktivnosti.
Preduzetnicki planovi u turizmu
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Odlican artikal, samo napred
ОдговориИзбришиVeliki pozdrav
Seoski turizam